Doğa Koruma: Göller ve Nehirler – Motorlu Tekneler Yurtiçi Suları Nasıl Yükle

Bad Chatty

New member
Boş zamanlarında, birçok Alman yerli gölleri ve nehirleri bir motorlu tekne ile bir gezi için kullanır. Bununla birlikte, özel zevk, hayvanlar ve bitkiler için ciddi sonuçlara sahiptir. Uzmanlar daha katı kurallar talep ediyor.


Motorlu tekneler ve yolcu gemileri, Almanya'daki birçok gölün banka bölgelerini önemli ölçüde yükler. Bu, Konstanz Üniversitesi Limnolojik Enstitüsü ve Brandenburg Eyalet Çevre Ofisi tarafından bir çalışma ile gösterilmektedir. Araştırmacılar, nakliye ve tekne turizmi için daha katı kurallar önermektedir.

Bilim adamları 2021'den 2025'e kadar, 2021'den 2025'e kadar çeşitli göl manzaralarındaki artan motor tekne limanının etkilerini incelediler. Özellikle sığ su bölgelerindeki hayvanları ve bitkileri yükledi, çalışma direktörü Frank Peeters'ı Konstanz Üniversitesi'nden açıkladı.


Çevre fiziği profesörü, “Büyük yolcu gemilerinin ve motorlu teknelerin trafiği göl kıyısını içerir. Çünkü gemi dalgaları sığ su bölgesindeki hayvanları ve bitkileri etkiler ve sedimanların emilimine ve tükenmesine yol açabilir” dedi.


Bir gemi ne kadar büyük ve daha hızlı olursa, dalgalar daha yüksek ve daha fazla zarar verir. Düşük su seviyesine sahip nakliye özellikle kritiktir, çünkü hassas banka bölgelerinin daha büyük alanları etkilenir. Çalışma, tekne yalancı yerlerin de bir sorun olduğunu söylüyor. Häfen ve Marinas ekolojik olarak değerli sığ su ve banka alanlarını yok etti. Sadece Constance Gölü'nde, beş metre banka başına yaklaşık bir tekne var.


Araştırma yazarları, “Almanya ve İsviçre'deki tekne sayısına kıyasla, bu ülkelerin toplam spor tekne filosunun yaklaşık yüzde 10'u gölde zaten elenmiştir.” Onaylanan her rıhtım ortalama 150 metrekarelik banka ve su yüzeyine sahiptir.


Genel olarak, araştırmacılar boş zaman teknelerinin büyüklüğünü sınırlandırmayı, kıyıya minimum mesafeler belirlemeyi ve hız sınırlarını belirlemeyi önermektedir. Peeters, “Özellikle koruyucu alanlarda, spesifik seyahat yolları ve maksimum sürüş hızları reçete edilmeli ve gemilerin bir koruma bölgesine ulaşmadan önce hızlarını net bir şekilde azaltması gerekir.” Dedi.


Çalışma yazarlarına göre, Almanya'daki göllerde daha fazla yolcu ve spor nakliye, tekne trafiğini kontrol etmek için hiçbir önlem yoksa banka bölgelerinin yüklerini önemli ölçüde artıracaktır. Bu uyarının muhatapları hiçbir şekilde sadece yetkililer değildir. Peeters Proje Yöneticisi, “Elbette kaptan, mekansal planlama ve turizm endüstrisi de tartışmaya katılmalıdır.”


DPA/LPI